poniedziałek, 23 września 2013

Pumpkin pumpkin!

Pamiętacie, jak w dzieciństwie śpiewaliście zagraniczne piosenki powtarzając słowa ze słuchu? Ciąg sylab zupełnie nie mających sensu? Ja pamiętam doskonale, mam kilka hitów, z których moi rodzice do tej pory się śmieją. Gdy słyszą piosenkę "Radio Gaga" zespołu Queen, ciągle słyszą moje "wejop i wata". Hitem było oczywiście "jomaha, jomaso", chociaż to akurat nie brzmi tak tragicznie w stosunku do oryginalnych słów:) Ale polskich hitów też nie brakuje - "Joszko Broda" Anny Marii Jopek w moim dziecięcym wykonaniu brzmiał "Niech se wiary śnią, otrzęsiady łez (...), spróbuj widzieć świat pozy gdyby nie!". Każdy ma mnóstwo takich piosenek, których tekst za dzieciaka przekręcał. Co więcej, nawet poznając tekst oryginalny, ciężko czasem odzwyczaić się od słów samodzielnie wymyślonych - zostały one odśpiewane taką ilość razy, że połączenia nerwowe w mózgu zrobiły się już zbyt trwałe, aby teraz tak po prostu je zerwać i zastąpić innymi:)
Tytuł dzisiejszego posta to "Pumpkin pupkin" - dlaczego? Bo dziś przedstawię super przepis na zupę z dyni. A dynia skojarzyła mi się z utworem (bardzo zresztą lubianym przez mojego kochanego J.), który również należy do tych z przekręconymi słowami. A jak przekręcałam? Zgadnijcie sami:))




ZUPA KREM Z DYNI Z IMBIREM I TRAWĄ CYTRYNOWĄ



Składniki:
ok. 0,5 kg dyni (samego miąższu bez pestek)
1 duży ziemniak
1 cebula
suszona trawa cytrynowa
korzeń imbiru
2 ząbki czosnku

I co dalej?
Cebulę pokrój w drobną kostkę, to samo zrób z ziemniakiem. Wrzuć do garnka na rozgrzaną oliwę i podsmaż chwilę. Dynię obierz ze skóry i również pokrój w kostkę. Dodaj do garnka i porządnie podsmaż, aż zacznie się lekko rozpadać, możesz nawet trochę przypalić - oczywiście bez przesady, poprawia to jednak kolor zupy, a także dodaje jej wyjątkowego smaku. Posól, dodaj wyciśnięty przez praskę czosnek, starty imbir oraz trawę cytrynową (nie oszczędzaj przypraw!). Podlej odrobiną wody i duś na małym ogniu, aż wszystkie warzywa całkowicie zmiękną. Możesz ewentualnie wrzucić kostkę rosołową warzywną, jeśli masz potrzebę bardziej intensywnego smaku. Przed miksowaniem dodaj jeszcze odrobinę trawy cytrynowej.
Zmiksuj wszystko blenderem, a następnie dodaj wody tyle, aby powstała oczekiwana przez Ciebie konsystencja.
Ja przed podaniem dodałam pół łyżeczki śmietankowego serka oraz małą garść ziaren sezamu. Smacznego! Pumpkin pumpkin!;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz