wtorek, 30 kwietnia 2013

Kurczak z brzoskwiniami - na obiad czy na grilla?

Moje ukochane lekkie danie. Dla osób, które lubią połączenie słodyczy miodu i owoców z intensywnym smakiem czosnku i ostrością papryki - niebo w gębie!

KURCZAK Z BRZOSKWINIAMI


Składniki:
pierś z kurczaka
puszka brzoskwiń
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
czubata łyżka miodu
curry, ostra papryka, szczypta soli

I co dalej?
Cebulę, czosnek i kurczaka pokrój w kostkę. Dopraw wszystko solą i przyprawą curry. **Ja wykorzystałam dzisiaj Indian Curry, które dostałam w zestawie z innymi ciekawymi przyprawami od mojego przyszłego szwagra i jego żony z podróży poślubnej z Azji (polecam bloga: majtajm.blogspot.com). To indyjskie curry ma zupełnie inny kolor niż nasze klasyczne kupione w sklepie (jest brązowo-szare), no i zupełnie inaczej smakuje. Pachnie goryczą, jest delikatnie ostre, zdecydowanie bardziej "surowe" w smaku. Zwykle jednak używam to tego dania zwykłego curry, i takie też Wam polecam:) Chociaż wszelkie wariacje i urozmaicenia są zawsze wskazane.** Wszystko podsmaż na kropli oleju, w tym czasie pokrój brzoskwinie w dużą kostkę. Dodaj je i poduś chwilę, aby lekko zmiękły. Następnie wlej syrop z brzoskwiń, który pozostał Ci w puszce i pozostaw danie przez jakiś czas na małym ogniu, aby odparować sos (gotuj tak długo, aż potrawa stanie się gęsta).


Ja zawsze pod koniec dodaję jeszcze sporo curry, gdyż jego smak trochę ginie w brzoskwiniowym syropie. Na koniec dodaję czubata łyżkę miodu i doprawiam delikatnie ostrą papryką, aby podkreślić trochę smak tej delikatnej potrawy.
Podaję zawsze z ugotowanym ryżem. Smacznego!




SZASZŁYKI Z BRZOSKWINIAMI

Zbliża się sezon grillowy - takie zestawienie smaków świetnie pasuje na grilla! Przygotuj marynatę z syropu z brzoskwiń, czosnku i curry i dodaj pokrojoną w dużą kostkę pierś z kurczaka. Pozostaw na kilka godzin. Z gotowego kurczaka zrób pyszne szaszłyki, przekładając go połówkami brzoskwiń i cebulą. Posyp delikatnie z wierzchu papryką. Fantastyczny pomysł, gdy już przejadła Ci się karkówka i kurczak w przyprawie grillowej:)

Która wersja lepsza? U mnie zawsze wygrywa ta, którą akurat jem;)

7 komentarzy:

  1. Ja z reguły jem tą potrawę w wersji z ananasem, też pycha;-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ananasem to klasyka!:) Tylko w tym wydaniu nie curry, a sos sojowy, mniami:)

    Ale grillowanego ananasa jeszcze nie próbowałam, chyba pora to zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rudzielcu, zrobiłam Twoje danko z brzoskwiniami, tylko dorzuciłam trochę przyprawy garam masala i dodałam mleka kokosowego (a ponieważ jest okropnie drogie, zrobiłam swoje, z wiórków kokosowych zalanych wrzątkiem i zmiksowanych). Też wyszło pyyyszne! Dzięki za inspirację na dobry obiadek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stała się rzecz nieprawdopodobna. Sam, własnymi ręcyma zrobiłem taki obiadek!

    OdpowiedzUsuń